Hoe haal ik het beste uit mijn medewerkers?

Een ‘gastblog’ door Jennifer ten Haaf

 

De vraag ‘hoe haal ik het beste uit mijn medewerkers?’ wordt als een mantra met grote regelmaat herhaald tijdens vergaderingen. Dat is ook niet zo vreemd. Het is evident dat het universele doel van de directie van iedere onderneming (van MKB tot multinational) is om het beste uit zijn of haar personeel te halen. Met als hoger doel uiteraard groei van de onderneming. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt in de praktijk. Echter hebben wij een uniek product – de ‘Ambitiemonitor’ – ontwikkeld, waarbij u het beste uit uw onderneming én uw medewerkers kunt halen.

 

Personeel is hét kapitaal van de organisatie

 

Zo heeft de bekende fruitschaal in veel kantines haar vaste plekje bemachtigd en is in menig kantoor een fitnessruimte beschikbaar gesteld voor het personeel. Het terugbrengen van de ziektecijfers en bevorderen van vitaliteit van de medewerkers is dus al even onder de aandacht. Oprah Winfrey verplicht haar personeel zelfs om dagelijks te starten met een transcendente dieptemeditatie én hiervoor de bijbehorende cursus TDM te volgen. Mediteren heeft meerdere positieve effecten op geest en lichaam, zo wordt onder andere de creativiteit van de medewerkers zeker vergroot. Het geven van complimenten is goed voor het zelfbeeld van de medewerker en zal de prestaties ook vergroten. Kortom, er is in het verleden heel wat getracht om medewerkers optimaal te laten functioneren. Echter toont wetenschappelijk onderzoek aan dat veel bedrijven toch nog worstelen met het opzetten van een goede organisatiestructuur en daadwerkelijke groei van de onderneming. Vaak is groei van de onderneming én persoonlijke groei van de medewerkers al sneller te realiseren dan we massaal denken.

 

Laat uw onderneming eenvoudig groeien | Ambitiemonitor

 

Ambitiehuis heeft een uniek product ontwikkeld waarbij op maat wordt gekeken naar de organisatie, de doelen, de medewerkers en de gewenste groei. De kracht van ‘de Ambitiemonitor’ zit onder andere in het individueel kijken naar iedere werknemer. Iedere werknemer heeft een ander zelfbeeld, een andere vitaliteit, een andere wijze van communiceren en andere skills. Dat betekent ook dat binnen het programma niet iedereen op dezelfde wijze te motiveren is. Dit is nog maar een detail van het bewezen, succesvolle concept. Feitelijk komen alle componenten die verband kunnen hebben met ‘groei van de onderneming’ op unieke wijze samen binnen binnen het model. Denk hierbij aan mindset, focus, zelfreflectie, vitaliteit en veerkracht etc. Om dit concept en de bijbehorende schematische weergave goed te integreren in uw onderneming is dus kennis en kunnen vereist. Inderdaad, op ál deze gebieden. Afgelopen jaren hebben wij naast ontwikkeling van dit concept een zeer professioneel team samengesteld die kunnen aan – en bijsturen op alle vlakken. Deze veelzijdigheid onderscheidt ons bedrijf van overige bedrijven die ondernemingen coachen. Groei staat bij ons centraal. Met aandacht voor u als klant/ondernemer nemen wij uw ambities gedetailleerd door. Afgestemd op uw ambities en uw medewerkers stellen wij een programma op wat u brengt naar het doel van uw onderneming. Het mooie van dit concept is de grote interactie met u en uw medewerkers. De oplossingen worden veelal – gedurende het programma – aangedragen door uzelf en/of uw medewerkers. Dat motiveert extra om de doelen gezamenlijk te behalen.

 

Waarom niet of nauwelijks groeien als het met ‘de Ambitiemonitor’ wel kan? Precies, zo denken wij er bij het Ambitiehuis ook over.